Nejnovější trendy v sociálních médiích

Včera mi volala kamarádka, celá otrávená, že Facebook má zase nové aplikace a změnil podobu takzvaných like tlačítek. Už dlouho se lidi v komentářích ozývali, že si přejí tlačítko dislike, díky kterému by vyjádřili svůj nesouhlas.

Facebook jejich přání o přidání tlačítka sice vyslyšel, avšak poněkud jinak, než si jeho uživatelé přáli. Vedle tlačítka like přidal další smajlíky. Srdíčko, smějícího se smajlíka, překvapeného, smutného a naštvaného. Lidé chtěli pouze to samé, a pro Facebook typické, tlačítko, akorát s obráceným palcem k zemi. Tato změna opět vyvolala pozdvižení, lidé tvrdí, že toto nechtěli.

Změny na sociálních sítích lidé přijímají těžko. Většinou je totiž tak, že jen co si na něco zvyknou, rázem je to změněno a celý proces učení se a zvykání jde nanovo. Uživatelé jsou naštvaní i tehdy, když jde o změnu k lepšímu. Na jednu stranu se jim nemůžeme divit. Pro valnou většinu lidí je Facebook jako oddych od běžného života, chvilka, kdy jen tak leží a projíždějí příspěvky, chatují s přáteli, než se zase vrátí do práce. Jsou samozřejmě i lidé, kteří jsou na FB 24 hodin denně, sedm dní v týdnu, ale těmi se teď nezabývejme. Pro běžného uživatele je tedy změna něco, s čím při svém oddychu nepočítal, nechce se učit nové věci, jen chce v klidu provést svůj rituál.

Pokud se ale na věc podíváme z druhé strany, tedy facebookového týmu, nemůžeme se divit ani tady. Konkurence je veliká a je zde permanentní riziko, že konkurence přijde s něčím novým, lepším, s něčím, co lidem vyrazí dech a začnou se sdružovat spíš u konkurenta. Tím by Facebook samozřejmě přišel o peníze z reklam. A tratit nechce nikdo, to je jasné. Za druhé zde hroz riziko, že lidé se začnou nudit, přestanou pak své účty navštěvovat a výsledek bude stejný – ztráta peněz. Takže je lepší přijmout riziko a čas od času přijít s něčím novým.