Proč silný je nový hubený

V posledních přibližně dvou letech nastává v módní branži konečně obrat, který já osobně velmi vítám. Jedná se o to, že na přehlídková mola se dostávají modelky, které nemají velikost XS. Snad se blýská na lepší časy, kdy poselstvím módních návrhářů bude hlavně toto: chceme ukázat, že nosit můžete cokoliv, co se Vám líbí a v žádném případě přitom nemusíte mít velikost XS.

Modelky jsou vzorem mnoha mladých slečen, jejichž snem je mít kariéru stejnou jako Cindy Crawford a ještě víc, mít stejnou postavu. Některé modelingové agentury zakazují děvčatům jíst, aby byli před přehlídkou štíhlé jako proutek, pořád je přeměřují a převažují, zda nepřibraly nějaké to deko. Od toho je jen krůček k anorexii, které už propadla nejedna modelka. Je potřeba dělat osvětu proti této nemoci, na kterou ročně zemře několik stovek lidí. Modeling tomuto ale donedávna moc nenahrával. Postupně však dostávají prostor i modelky, které nesplňují onu omílanou formulku: 90 -60 -90

Například značka spodního prádla Triola má již více jak dva roky reklamy, časopisy, billboardy s boubelkami, což je skvělá volba, jak bojovat proti stereotypu, že modelky musí být hubené. Nemusí.

Já mám velikost XL, takže žádné modelka. To mi ale nebrání se hezky obléci. I když je pravda, že výběr oblečení pro boubelky je mnohem menší, než pro hubené holky. Tím, že na přehlídkách přibývají silnější holky, vzniká zároveň tlak na návrháře a společnosti prodávající konfekci, takže nabídka oblečení by se mohla postupně zlepšovat. Stejně tak je to podpora sebevědomí silnějších lidí, kteří mnohdy trpí komplexy kvůli nějakým těm kilům navíc.

Společnost je všech stran ovlivňována médii, televizí, internetem, ve kterých jsou z velké většiny hubení lidé. Je to stejná diskriminace jako bílí x černí. Je potřeba najít rovnováhu, podporovat lidi, ať jsou šťastní takový, jací jsou a nehoní se za ideální postavou, kterou viděli v televizi, protože kolikrát je to postava na hranici mezi životem a smrtí.